Trainingen en Workshops

in communicatie vaardigheden

Communicatie vaardigheden training of workshop

Voorbeelden Trainingen en Workshops

Feedback geven, ontvangen en aanspreken op een prettige manier

Leer goed feedback te geven en storend gedrag aan te kaarten. Je kent het vast wel; een collega die ‘ja’ zegt en ‘nee’ doet, een werknemer die altijd in discussie gaat, of een manager die slecht luistert. Wil jij collega’s vaker aanspreken op gedrag, maar voel je soms een drempel om dit te doen?  Tijdens deze training onderzoek je waarom je soms een drempel voelt om gedrag aan te kaarten. Ga je liever conflicten uit de weg? Wil je geen gedoe? Ben je wellicht huiverig voor je eigen emoties? Je oefent met feedback geven in je eigen praktijksituaties middels de 4G methodiek. Ook wordt het verschil in aanspreken en uitspreken duidelijk.

Zelfvertrouwen en Assertiviteit

Wil je meer zelfvertrouwen? Dan is het belangrijk om te leren hoe je grip krijgt op je eigen emoties. Het gebrek aan zelfvertrouwen kan je behoorlijk in de weg staan om je doelen te bereiken of om nieuwe dingen te ondernemen. In deze training, leer je een aantal slimme en effectieve technieken om controle te krijgen over de manier waarop jij emoties, gevoelens en gedachtes ervaart.

Roos van leary / Situationeel leiderschap / Solliciteren en Profileren

Communicatie
vraagstukken

Hoe neem ik regie in gesprekken?

Hoe ga ik lastige gesprekken aan?

Hoe bereik ik mijn doel?

Hoe vergroot ik mijn zelfvertrouwen?

Hoe communiceer ik sterker en makkelijker?

Hoe maak ik de juiste keuzes, naar welke stem luister ik?

Hoe onderhandel ik in een gesprek?

Hoe verwoord ik mijn sterke en zwakke kanten in een sollicitatiegesprek

Hoe geef ik leiding op een coachende manier?

Hoe ga ik om met weerstand en agressie?

Hoe ga ik om met emoties in een gesprek?

Hoe voer ik slecht nieuws gesprekken?

Waarom is communicatie training belangrijk?

Goede en open communicatie is van belang binnen teams omdat dit bijdraagt aan een positief werkklimaat, een goede werksfeer en het zelfvertrouwen van de teamleden. Open communicatie bevordert de teamprestaties, de bedrijfsresultaten en voorkomt uitval en verzuim.

Als een teamlid het beste uit zichzelf kan halen, dan heeft dat direct een positief effect op het team en het bedrijf. Zodat het team met meer plezier, energie en inzet werkt. Een Win | Win |Win situatie.

Hoe pakken we deze training aan?

Mijn communicatietrainingen en workshops zijn altijd op maat gemaakt. Tijdens een zorgvuldig voorgesprek maken we niet alleen kennis maar zorgen we er ook voor dat we de doelen helder formuleren. Na dit gesprek stel ik het trainingsprogramma op.

Een communicatietraining duurt, afhankelijk van het gewenste trainingsprogramma, 1 of meerdere dagdelen of meerdere dagen. Uiteraard geef je hier van tevoren goedkeuring voor.

Mijn aanpak tijdens de training is actief, enthousiast en laagdrempelig. Ik streef naar een ontspannen sfeer, omdat ik ervan overtuigd ben dat je pas kunt Ieren als de sfeer ontspannen, je jezelf veilig voelt en je weet wat je kan verwachten.